Blog Directory & Search engine

My blog entries in full quotes, RSS 2.0
Dresanala II: Baladewa-x
Nizam Zakaria's  Fotopages
Project Petaling Street
Photoblogs.org
View My Profile


e-mail


zire 71 photo
Zire 71 Photo of the day!

wArchives:


-- HOME --

 

 

wFriday, February 09, 2007



SINGAPORE - ESPLANADE - 1

Image Hosted by ImageShack.us

SINGAPORE - ESPLANADE - 2

Image Hosted by ImageShack.us

SINGAPORE - ESPLANADE - 3

Image Hosted by ImageShack.us

SINGAPORE - ESPLANADE - 4

Image Hosted by ImageShack.us

SINGAPORE - ESPLANADE - 5

Image Hosted by ImageShack.us

SINGAPORE - ESPLANADE - 6

Image Hosted by ImageShack.us

I've just discovered that I am at No. 33 in the list of 50 Most Influential Blogs in Malaysia. Kau ado? HAHAHA!

Here's a preview to the first scene of Episode 6

--snip

FLASHBACK (SCENE 01 – 04)

01 - EXT. – KAWASAN PERUMAHAN – SIANG

SUPER: Akmal - setahun yang lalu

Kita dapat melihat Akmal sedang berjalan di sebuah kawasan perumahan (yang dah lama, bukan jenis baru dibina). Dia tak tahu ke mana hendak ditujunya. Dia berpandukan alamat yang tertulis di atas kertas kecilnya.

Akmal berdiri di hadapan sebuah rumah. Dia membunyikan loceng. Pintu terbuka luas. Seorang lelaki yang kebetulan nak keluar dari rumahnya, pergi menemui Akmal.

HAFIZ
Ya, nak cari siapa?

AKMAL
Mak saya bagi alamat ni. Dia kata, saya perlu cari Encik Hafiz bin Khalid di sini.

HAFIZ
Ya, aku lah orang yang kau cari.

AKMAL
Saya... Nama saya Akmal bin Hisham. Hisham... Encik Hafiz kenal dengan Hisham bin Rosli?

Wajah Hafiz kaku buat seketika. Dia terkejut.

HAFIZ
Kamu nak cari ayah kamu ke?

AKMAL
Ya...

HAFIZ
Dia kawan baik aku satu ketika dulu... Kami sekampung di Besut.

AKMAL
Saya tahu... Mak saya ada bagitahu. Nama dan alamat Encik Hafiz sahaja yang ada dalam buku nota yang dia tak sempat bawa bersamanya sebelum dia tinggalkan kami sekeluarga.

HAFIZ
Dah lama aku tak bertemu dengan dia... Yang aku tahu, dia dah kahwin lagi. Dia ada keluarga sendiri. Aku mintak maaf. Aku tak boleh tolong kau.

AKMAL
Saya faham.

HAFIZ
Dah berapa lama kau cari dia?

AKMAL
Baru saja... Lagipun saya baru setahun duduk di KL. Saya akan cuba cari dia sampai dapat. Lagipun antara sebab saya ke KL pun memang untuk mencari dia. Saya dah janji dengan mak saya di kampung untuk cari dia sampai dapat.

HAFIZ
Untuk apa? Dia dah tinggalkan kau dan mak kau begitu sahaja—

AKMAL
Sebab saya nak tahu mengapa dia tinggalkan kami tanpa apa-apa berita selepas dia ke Singapura untuk mencari kerja di sana.

HAFIZ
Kau bekerja atau belajar lagi?

AKMAL
Saya dah bekerja... Di sebuah kedai komik—

HAFIZ
Bapak kau suka kumpul komik...

AKMAL
Saya tahu... Saya harap dengan bekerja di kedai komik macam tu, satu hari nanti dia akan masuk ke dalam kedai tu dan kita akan bertemu...

SKIP A BEAT
C.U. HAFIZ
Hafiz mengeluh sambil menggeleng.

HAFIZ
Aku sendiri tak faham bagaimana dia mampu tinggalkan keluarga dia sendiri dan menghilang begitu sahaja. Mungkin sebab inilah aku tak mahu tahu tentang diri dia lagi.

AKMAL
Dia pasti ada sebabnya sendiri... Saya Cuma mahu tahu sebabnya.

HAFIZ
Banyakkan bersabar... Satu hari nanti kau akan dapat jawapan yang kau cari tu nanti...

Akmal mengangguk perlahan. Dia termenung jauh. Dia merasa agak kecewa kerana Hafiz tidak dapat membantunya...

DISSOLVE TO:

Labels: ,



posted by Nizam Zakaria at 3:03 PM |