Blog Directory & Search engine

My blog entries in full quotes, RSS 2.0
Dresanala II: Baladewa-x
Nizam Zakaria's  Fotopages
Project Petaling Street
Photoblogs.org
View My Profile


e-mail


zire 71 photo
Zire 71 Photo of the day!

wArchives:


-- HOME --

 

 

wWednesday, April 11, 2007



A.D.A.M. @ Azli and Madi's apartment - 4
Image Hosted by ImageShack.us

A.D.A.M. @ Azli and Madi's apartment - 5
Image Hosted by ImageShack.us

A.D.A.M. @ Azli and Madi's apartment - 6
Image Hosted by ImageShack.us

A.D.A.M. @ Azli and Madi's apartment - 7
Image Hosted by ImageShack.us

A.D.A.M. @ Azli and Madi's apartment - 8
Image Hosted by ImageShack.us

A.D.A.M. @ Azli and Madi's apartment - 9
Image Hosted by ImageShack.us

I was told by Haris from Global Station that the folks at Global Station enjoyed watching the first four episodes of A.D.A.M. The same thing was said about A.D.A.M. when my Production Manager, Azuar watched the edited clips.

--

This is the excerpt from Episode 2, Scene 2, Season 2 of A.D.A.M.

02 – EXT. – PUSAT FUTSAL - PAGI

Kamarul bawa sebuah skuter yang stylo lalu meletakkannya ke tepi. Skuter ini skuter kepunyaannya.

Dia tengok skuter dia dari tepi. Kemudian dia kesat bahagian skuternya yang difikirkannya kotor. Dia sayang skuternya ini.

Kemudian Akmal tiba-tiba enterframe.

Akmal tergelak tengok cara Kamarul sayang kepada skuternya ini.

AKMAL

Kalau kau ada awek, kau rasa kau akan jaga ke awek kau macam kau jaga skuter kau ni?

KAMARUL

Entah... Aku tak pernah ada awek.

AKMAL

Muka jambu macam kau ni pun tak pernah ada awek ke?

KAMARUL

Aku tak nak fikirkan pasal tu semua lah...

AKMAL

Kenapa? Semua orang dok sibuk cari awek kau lain pula... Apa kau ni—

KAMARUL

Aku nak jaga mak aku lah..

AKMAL

Alah, semua orang pun ada mak... Tak kan lah sebab kau nak jaga mak kau, kau tak napsu nak ada awek kot!

KAMARUL

Aku sayangkan mak aku... Kau tahu tak bapak aku meninggal dunia bila mak aku mengandung aku enam bulan... (Pause) Tak ada orang pun tolong dia bila dia besarkan aku dulu. Jadi sekarang, giliran aku pula untuk jaga dia.

AKMAL

Alahai... Bagusnya mak kau ada anak macam kau, kan?

KAMARUL

Aku jadi macam ni pun sebab dia jaga aku dengan betul... Cuba dia tak jaga aku dengan betul... Aku dah jadi mat rempit agaknya.

AKMAL

(Tergelak sinis)

Hek elleh! Kau jadi mat rempit? Pirrah!

KAMARUL

Apa, aku tak ada tokoh jadi mat rempit ke?

AKMAL

Tak ada langsung!

FLASHBACK

Tunjukkan cara si Kamarul bawak motor dia. Perlahan, ada budak bawak basikal pun lagi laju. Bila nak membelok, dia mesti signal pakai tangan segala. Buat macam style TV Pendidikan... Memang dia ni penunggang motor mithali.

END OF FLASHBACK

AKMAL (CONT’D)

Kalau orang macam kau jadi mat rempit... Selamat agaknya jalan rasa kat Malaysia ni.

Kamarul mencebik. Dia terus mengelap cermin skuternya.

CUT TO:

Labels:



posted by Nizam Zakaria at 2:38 PM |