Blog Directory & Search engine

My blog entries in full quotes, RSS 2.0
Dresanala II: Baladewa-x
Nizam Zakaria's  Fotopages
Project Petaling Street
Photoblogs.org
View My Profile


e-mail


zire 71 photo
Zire 71 Photo of the day!

wArchives:


-- HOME --

 

 

wThursday, March 08, 2007



Emil Emilda 50
Image Hosted by ImageShack.us

Emil Emilda 51
Image Hosted by ImageShack.us

Emil Emilda 52
Image Hosted by ImageShack.us

Emil Emilda 53
Image Hosted by ImageShack.us

Emil Emilda 54
Image Hosted by ImageShack.us
Photo by Isma Yusoof

Emil Emilda - The photo I like!
Image Hosted by ImageShack.us
Photo by Isma Yusoof

The Script for Episode 13 of ADAM - Kelab Lelaki Terluka will be over and done with by today.

It has been a trip. ADAM is not an easy script to write due to it's multilayered structure and the complexity of the characters.

Here's Scene 4, Episode 13 of ADAM - Kelab Lelaki Terluka

--

04 – EXT – WARUNG NASI LEMAK MUNAJAT – SIANG

Kita dapat melihat Yani memakan nasi lemak yang paling sedap yang pernah dirasainya. Azli tersenyum melihat gelagatnya.

YANI
Mak saya pun tak boleh buat nasi lemak macam ni...

AZLI
Tu lah... Ntah apa yang si Maznah tu letak dalam nasi lemak dia ni.

YANI
Saya pun pandai masak tau...

AZLI
Baguslah.

YANI
Mak abang tanya saya kalau saya pandai masak... Pandai menjahit... Saya tanya kenapa dia tanya tu semua. Dia kata Abang Li nak calon isteri yang pandai jahit, pandai mengemas, pandai jaga anak... Tu semua lah.

AZLI
Ish... Dia tanya tu semua?

YANI
Ya... Sebab dia kata abang ni memilih sangat. Betul ke abang ni memilih sangat?

AZLI
Adalah sikit-sikit... Ye lah, nak pilih bini bukan macam kita pilih sayur kat pasar, ye tak?

YANI
Ya... Yani tahu. Tapi kita tak bolehlah memilih sangat. Kalau tak nanti, salah haribulan boleh jadi bujang terlajak.

AZLI
Perli ke?

YANI
Takderlah... Kenapa terasa?

Yani tersenyum nakal...

AZLI
Kalau bukan sebab abang putus tunang, mungkin mak abang tak payah susah-susah cari calon isteri untuk abang...

AZLI
Dah nasib abang macam tu... Nak buat macam mana.

YANI
Abang masih ingatkan dia lagi... Tunang abang tu.

AZLI
Ya... (Mengeluh lalu berpaling ke arah lain). Mana abang boleh lupakan orang yang abang sayang begitu sahaja... Sebab tu sekarang abang cuba habiskan masa abang main futsal, supaya abang tak fikirkan sangat pasal dia tinggalkan abang untuk berkahwin dengan orang lain...

YANI
Dah lah bang... biar yang lepas tu lepas...

SKIP A BEAT

AZLI
Mak abang dan mak Yani nak kita berkahwin...

YANI
Tu Yani tahu...

AZLI
Tapi Yani nak ke?

Yani menarik nafasnya dalam-dalam.

Wajah Azli penuh denga harapan agar Yani berkata ’Ya’. Tapi Yani hanya mendiamkan dirinya.

CUT TO:

Labels: ,



posted by Nizam Zakaria at 10:19 AM |