Blog Directory & Search engine

My blog entries in full quotes, RSS 2.0
Dresanala II: Baladewa-x
Nizam Zakaria's  Fotopages
Project Petaling Street
Photoblogs.org
View My Profile


e-mail


zire 71 photo
Zire 71 Photo of the day!

wArchives:


-- HOME --

 

 

wMonday, February 12, 2007



Emil Emilda - 1

Image Hosted by ImageShack.us
Norkiriah, Isma Yusoof and Syarifah Amani


Emil Emilda - 2

Image Hosted by ImageShack.us
Isma with Norkiriah


Emil Emilda - 3

Image Hosted by ImageShack.us

Emil Emilda - 4

Image Hosted by ImageShack.us

Emil Emilda - 5

Image Hosted by ImageShack.us

Emil Emilda - The Picture I like!
Image Hosted by ImageShack.us

Spent two days at the set of Emil Emilda. It was a fun set. Everybody were friendly and happy and we were having fun. Well, it's a fun story to start with...

Emil Emilda is different from ADAM. I have to tell Ezad that the spirit is different. ADAM is not a chick flick (I hope) and I don't intent to turn it into a chick flick. It has a more sober mood. A black comedy of sort. Entahlah... I don't know. I just write. I think about how to bullshit about the story later.

Here's a sneak preview of ADAM. Episode 6, Scene 2 (FLASHBACK)

--snip

02 - EXT. – KAWASAN HOSPITAL – MALAM

SUPER: Azli - setahun yang lalu

Muliani, seorang jururawat yang bertugas malam baru sahaja mengakhiri shifnya. Dia ingin pulang. Azli tunangnya sepatutnya mengambilnya pulang tapi tak muncul-muncul lagi. Dia senang menunggu di sebuah perhentian bas berdekatan dengan hospital.

MULIANI
(kepada dirinya sendiri)
Mana Azli ni! Selalu sangat lambat!

Sebuah kereta berhenti berdekatan dengan perhentian bas. Doktor Yusof keluar dari kereta.

YUSOF
Awak tunggu tunang awak tu lagi ke?

MULIALI
Ya, doktor...

YUSOF
Kan saya minta awak jangan panggil saya doktor kalau di luar macam ni?

MULIANI
Maaflah... doktor... Saya tak biasa.

YUSOF
Nak saya hantar awak pulang? Dah lewat ni?

MULIANI
Tak apalah. Tadi tunang saya tu baru saja SMS kata dia akan datang lambat sikit.

YUSOF
Sibuk dengan kerja dia lagi?

MULIANI
Tu lah...

Kereta Azli akhirnya muncul. Dia berhenti di hadapan Muliani.

MULIANI
Panjang pun umur dia... Okaylah, Doktor.. Eh, Yusof... Saya balik dulu ya?

YUSOF
Bye...

Muliani melambaikan tangannya ke arah Yusof. Dia masuk ke dalam kereta.

AZLI
Maaflah, saya lambat...

MULIANI
Awak tu, biasa lah lambat... Penat saya menunggu. Kalau awak tahu awak lambat, cakap jelah. Saya boleh suruh adik saya si Fauzi tu untuk ambil saya. Tak payah saya berdiri macam tunggul tunggu awak.

AZLI
(Dengan suara memberitahu)
Tak apalah... Doktor Yusof kan ada temankan awak.

MULIANI
Awak perli saya ke apa ni?

AZLI
Perli apa pulak ni?

MULIANI
Jadi... Awak tak cemburu doktor Yusof tu temankan saya?

AZLI
(Dengan suara tenang)
Nak cemburukan apa... Awak kan tunang saya? Dia tu siapa?

MULIANI
Sikit pun tak cemburu?

AZLI
Eh awak ni kenapa?

MULIANI
Tak ada apa-apa...

SKIP A BEAT

AZLI
Kan ke bagus kalau awak berhenti kerja saja...

MULIANI
Berhenti kerja?

AZLI
Ye lah, berhenti dari jadi jururawat...

MULIANI
Awak tahu tak... Sejak kecik saya dah tanam cuta-cita jadi jururawat.

AZLI
Bila kita kahwin nanti... Awak kena berhenti jugak. Betul tak?

Muliani diam. Serba salah.

MULIANI
Betul...

Muliani berpaling ke luar tingkap. Dia mengeluh.

AZLI
Saya bekerja keras ni pun untuk kebaikan kita bersama...

MULIANI
Saya faham...

AZLI
Awak tahu tak... Tadi pengurus besar saya kata, kemungkinan besar saya akan dinaikkan pangkat dan akan dipindahkan ke Kuala Lumpur hujung tahun ini.

MULIANI
Kalau awak terpaksa bertugas ke KL. Kita macam mana?

AZLI
Kita macam mana pulak? Kita macam ni jugak lah...

MULIANI
Tapi awak kat KL. Saya kat Muar.

AZLI
Nanti bila saya stabil kat sana dan bila kita kahwin. Awak berhenti kerja. Kita tinggal saja kat KL tu. Okay tak idea macam tu?

Muliani tak mampu menjawap soalan Azli tadi. Dia diam saja.

AZLI (CONT’D)
Okay lah tu kan... Okay malam ni saya belanja awak makan kat Bus Stand Pagoh. Perut saya dah lapar ni (Kemudian Ad lib. Suara Azli perlahan-lahan tidak dapat didengar)

Kita dapat melihat Muliani berpaling ke arah lain dengan wajah sayu, sementara Azli terus bercakap seorang diri...

DISSOLVE TO:

Labels: ,



posted by Nizam Zakaria at 9:40 AM |